Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 11.10.2005, 14:58   #4
Hans Wurst
Jungspund

Standard

Hallo

Einige wichtige Punkte werden in diesem Spiegel-Artikel gekonnt ignoriert.

Aus einer US-Amerikanischen Quelle, zur selben Studie:
Zitat:
Light and moderate marijuana users -- those who smoked two to 70 joints a week -- showed improvement after a month. However, the blood vessels of the heavy users, who smoked from 78 to a whopping 350 joints a week, remained narrowed.
Edit: Link zum restlichen Text

350 Joints die Woche? Ich frage mich, wo sie diese Kerle wohl aufgetrieben haben... im Märchenland??

Hier mein Beitrag zur gleichen Studie, in einem Ami-Forum:
Zitat:
I wonder how the results would have been like if they had used another herb (without THC).

Maybe it was all that smoke that blocked the blood flow?

SYSTEMIC AND LOCAL EFFECT (!of smoke poisoning!): Smoke inhalation causes systemic and local, mainly respiratory, toxicity due to the asphyxiant and irritant properties of toxic gases. OXYGEN DEPRIVATION AND INTOXICATION: The syndrome of oxygen deprivation and intoxication by asphyxiant gases is caused by combustion-induced oxygen deprivation and exposure to carbon monoxide (CO) and cyanide (CN), but also to other toxic gases. A loss of consciousness is a good sign of systemic toxicity; however, the respective role of CO, CN and other toxic gases cannot be determined. The presence of apnea, lactic acidosis, and severe cardiovascular disturbances is consistent with CN poisoning. A correlation exists between blood CO concentration determined on a sample obtained at the site of the fire, and the occurrence and severity of the clinical disorders. IRRITANT GASES INTOXICATION: This syndrome explains the mucosal injury affecting the eyes and the lungs. These complications are better diagnosed by clinical examination rather than by various investigations such as chest X-ray or fiberoptic bronchoscopy. Dysphonia is always a sign of severe poisoning. CLINICAL COURSE: In non-burned victims, delayed neurological and respiratory complications can be observed. Oxygen administration is the cornerstone supportive therapy. Hyperbaric oxygen should be discussed according to the severity of the syndrome of oxygen deprivation and intoxication by asphyxiant gases. In case of cyanide poisoning, a safe and effective antidote should be given; hydroxocobalamine seems to be the drug of choice. Supportive treatment is efficient to treat respiratory failure. Endotracheal intubation should be considered in patients exhibiting early dysphonia associated with dyspnea.

Cigarettes lower oxygen levels circulating in the blood, and chronic smoking decreases blood flow to the brain. Neither of these effects are good for the brain. (“Fending Off Forgetfulness,” Washington Post Health, Dec. 14, 1999)

So vaporizing or cookies could be the solution to avoid this?
Der Aussagewert dieser Studie erscheint mir sehr gering, denn hier wird nicht wirklich die Wirkung der Cannabiswirkstoffe erforscht, sondern die der Verbrennungsgase u.ä.. Dass das Verbrennen und inhalieren von JEGLICHEM Pflanzenmaterial nicht gesundheitsfördernd sein sollte ist imho keine Sensation.

Zum Glück muss Cannabis nicht geraucht werden, der Konsum über einen sog. Vaporizer (Vaporizer-Wiki) ist eh viel effektiver. Orale Aufnahme funktioniert auch.

Mich verwundert auch die geringe Anzahl von nur 54 Konsumenten.

In Zukunft werden uns wohl noch mehr solcher "ausgefeilten" und "eindeutigen" Studien präsentiert. Bisher konnte mich noch keine von der angeblichen Schädlichkeit von Cannabis überzeugen - und das wird imho wohl auch immer so bleiben. Tausende Jahre Nutzung durch den Menschen, und plötzlich fällt ihnen auf wie schrecklich diese Substanz doch ist? Ein Scherz!

Zwei Links auf die ich immer wieder gerne verweise:
Nummer 1
Nummer 2

Zitat:
and 350 joints per week, now lets see, assuming that you sleep 8 hours a day, then there are 112 waking hours per week, so 350 joints per week is more than 3 joints every waking hour.

not the pot I grow man.
Hans Wurst ist offline   Mit Zitat antworten